dimecres, de març 18, 2009

MANIFEST A FAVOR DE LA MÚSICA EN DIRECTE

Proposta per una regulació cultural de la música popular.


Associacions signants del manifest:

Associació Cultural “La barraca del Músic”.
E.D.I.T.E.A. (Empresaris del Directe Terres del Ebre Associació)

Que formen juntament una plataforma per unir-se públicament a la proposta de llei que signen les següents associacions:

A.RT.E. (Associació de Representants Técnics de l’Espectacle)
A.R.C. (Associació de Representants, Managers i Promotors de Catalunya)
A.C.C.E.S. (Associació Estatal de Sales de Música en Viu).
A.P.M. (Associació de Promotors Musicals).
R.O.A.I.M. (Red d’Organitzacions d’Artistes i Intérprets Musicals).
U.N.I.P.R.O.M. (Unió Independent de Promotors de Música de la Comunitat de Madrid)

Partint de la base que totes les músiques són cultura, des del sector de la música en directe de les Terres de l’Ebre creiem en la necessitat de dignificar el directe i donar-li la importància que té dintre la cultura musical.
El directe segueix sent, en general, massa precari, amb infraestructures minses, i un sector laboral sense regularitzar que troba dificultats per a professionalitzar-se.Així doncs, es fa evident la necessitat de regular, professionalitzar i dignificar el sector vist d’un punt de vista cultural.

Els concerts dónen sentit a la creació artística a les Terres de l’Ebre i dónen riquesa tant cultural com econòmica. També garantitza el contacte del públic amb la música popular, les seves evolucions, tendències, modes i fussions.

És per aquest motiu que considerem l’aspecte cultural de les sales de música en directe, com espai per desenvolupar i establir la cultura local .

Així doncs, recolzem la proposta de la creació de l’Estatut del músic amb el fi de dignificar, regular els autors i els intèrprets musicals com a treballadors i signem el manifest “per una llei de la música”.





Associació Cultural “La Barraca del Músic”.
E.D.I.T.E.A. (Empresaris del Directe Terres del Ebre Associació)





Aquesta plataforma per afrontar aquesta problemàtica, té previst realitzar les següents accions:


La nostra primera acció conjunta ha estat l’organització del circuït-concurs “Nit de Mosquits” amb les següents finalitats:

- Promocionar la música en directe en temporada d’hivern.
- Fomentar els grups locals introduïnt-los en un circuït-concurs on participaran amb grups d’altres comarques i autonomies.
- Unificar l’esforç entre les sales de directe i els músics.
- Donar un espai alternatiu d’oci de caràcter cultural als joves de la comarca i així evitar grans distàncies per trobar oferta musical.
- Separar l’oci nocturn de la música en directe.
- Reinvindicar les sales de concerts en directe com espais culturals.


Amb aquesta iniciativa intentem fomentar la creació de nou públic interessat en aquestes músiques. És important donar accés als concerts al sector més jove, ja que pensem que la música no és una activitat perillosa si no, ben al contrari, cultural.

També són objectius d’aquesta plataforma:

L’organització de festivals de música i art juntament amb altres associacions culturals, sense ànim de lucre.
Organització de Cicles de Música i exposicions, per enllaçar vàries disciplines.
Promoure fires i concerts de caire multicultural.
Desenvolupar canals d’informació i difusió dels nostres espais via internet i establir així una comunicació amb tot el teixit social i la resta de sectors implicats en l’activitat musical per així desenvolupar propostes comuns. Sent una realitat la difusió del concurs “Nits de Mosquits”mitjançant Myspace, Facebook, juntament amb televisió, ràdio i cartelleria

Així doncs, des d’aquesta plataforma defensem que al tractar-se d’un sector cultural, demanem la implicació dels estaments públics ja que hauríen d’existir més ajudes i recolzament per fomentar associacions culturals, escoles de música, sales de directes, festivals, circuïts (comarcals, estatals, internacionals) així com el desenvolupament de cursos de formació (musicals, artístiques, tècniques, gestió, etc), gires promocionals, gravacions d’estudi, etc.


Així fem una crida a les administracions, als mitjans de comunicació i als sectors relacionats per promocionar i difondre aquest tipus d’iniciatives que neixen de l’àmbit privat i social i així ho signem:


Associació Cultural “La Barraca del Músic”.
E.D.I.T.E.A. (Empresaris del Directe Terres del Ebre Associació)

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Associació Cultural? Empresaris del Directe Terres del Ebre Associació? Sense ànim de lucre?
Riquesa tant cultural com econòmica?

???

Kike ha dit...

Si volem sales en directe, tindrem que fer coses junts crec honestament, de moment los diners els fiquem tots, ja va sent hora que s'inpliquen una mica més les administracions. Al final s'ha de dignificar el "rock".